IMPEESA.DK © 2013 • Offentligt område • Dansk presselov

 

OKTOBER

 

 

• Tilmelding »

Under dette link ligger tilmeldingen for såvel spejderden enkelte såvel grupper/kredse.

 

• Postdommer »

Skal du stå post og/eller være dommer i år. Under dette link finder du eksempel på pointtavle og såkaldt Impeesa-instruks.

 

• kontakt »

Vil du i kontakt med teamet bag Impeesa, er det her du skal trykke.

 

 

 

Postdommer

 

Er du post-boss, ved du dette: 


Kort og pointtavler udleveres til postdommere ved ankomst.

Mindst en fra posten står klar i skolegården, når det hele begynder.  

Alle poste får og følger 2 eller 3 patruljer med ud til posten, vad start.

Klokken 19 åbner alle poste på een gang- da er alle fremme, også på de fjerneste poste.

 

Der må ikke anvendes over 20 minutter på opgavens løsning samt til-, og framelding - på hver post! (Før ikke regnskab, men hold tiden!)


Alle posterne lukker kl. 22.50, men hvis der er en patrulje på jeres post, inden kl. 23.50, må de have lov til at løse postopgaven, selv om klokken passerer 23.00.

Send ikke patruljer videre til næste post efter kl. 22.40. - Send dem hjem til skolen!

Luk ikke endeligt jeres post, før kl. 23.00 - med mindre alle patruljer har været på posten.

 

Postbemanding:

Posten skal være bemandet, så den kan klare 2 helst 3 patruljer samtidigt..

Postbossen udnævner personel på posten fra egen gruppe, kreds.

Postmandskab kan fint være 'blandede bolcher' fra flere korps. (aftales indbyrdes)

Postmandskab har alle det vi i daglig tale kalder ' børneattest'.

 

Spørgsmål til løb eller post sendes til klar@ impeesa.dk 

 

Pointsystem:

Der er 10 point i maksimum, til hver patrulje, for løsning af opgaven på posten.

Turn out, kan udløse maksimum 5 point.

 

Point for løsning af opgaven og turn-out føres på en liste, der udleveres umiddelbart før postmandskab tager de tildelte patruljer med ud på posten.

Listen med point afleveres straks efter hjemkomsten til skolen, ved 'tjek-in'-bordet.

 

Hvad er turn out ?? - netop dét énes alle fremmødte spejderledere om, under det såkaldte 'Formøde'. Dette 'formøde' indkaldes der til via mail, over en måned før løbs-afviklingsdagen.

Det er en rigtig god investering, at deltage i formødet!

 

 

Husk at spejderne går op i det med liv og sjæl - respektér legen og værn magien.

Haps eventuelt telefonnummeret til posten 'før og efter' jer. - kan være gode at have.

 

God fornøjelse en fredag aften i Oktober!